
Krishantering
"Been there - done that".
Ibland händer det oväntade, det man inte trott ska kunna hända. Det man inte är beredd på.
Det oväntade kan utveckla sig till en kris för företaget eller organisationen, och då behöver man alltid stöd i att hantera den. Ledningen ska arbeta med att hantera krisen på ett sådant sätta att de negativa följdverkningarna för organisationen minimeras - och i det arbetet är en trovärdig kommunikation ett av flera viktiga verktyg.
Den bästa krishanteringen inleds innan krisen har uppkommit.
Vi kan kriskommunikation "hands-on". Vi har både själva stått på de mediala barrikaderna och fungerat som spindeln i nätet i bakgrunden. Vi har egen operativ erfarenhet från stora och allvarliga händelser, och kan hjälpa dig med den krishantering du kan komma att få ansvar för. Före, under och inte minst efter själva händelsen.
Hör av dig idag för en förutsättningslös diskussion!
Bland det vi har arbetat med är
- personal som omkommit i tjänsten,
- kriminell aktivitet bland medarbetare,
- allvarliga olyckor med skada på tredje man,
- omfattande uppsägningar och avvecklingar samt
- oväntade "mergers and acquisitions"